Nuoret

Nuoret ovat tervetulleita mukaan kaikkeen seurakunnan toimintaan. Oman aikataulun, kiinnostuksen ja energian mukaan voi tulla säännöllisiin kokoontumisiin tai osallistua projektiluontoisesti erilaisten tapahtumien toteutukseen. Erityisesti 13-19 -vuotiaita kutsutaan mukaan Pappilan Vinttiketjuun, joka on tavallaan nuorteniltojen tapaista toimintaa. Lisäksi kaikilla rippikoulun käyneillä on mahdollisuus osallistua Isostoimintaan, joka oikeuttaa hakemaan kesän leireille töihin isoseksi.

Pappilan Vinttiketju

Joka toinen TIISTAI kokoontuva Vinttiketju on nuortenilta, jossa vietetään aikaa yhdessä pelaillen, touhuten, kokaten tai vain yhdessä ollen. Illoissa saattaa olla toisinaan jokin teema tai joskus puuhaamme yhteisen projektin parissa, mutta päätarkoituksena on tarjota nuorille paikka, jonne tulle viettämään aikaa. Vinttiketju on tarkoitettu 13-19 -vuotiaille, joten jo ennen rippikoulua pääsee tutustumaan seurakunnan toimintaan.

Vinttiketju kokoontuu parillisen viikon tiistaina kello 19-21 Pappilassa.

Nuortentilaan piristystä seinämaalauksilla

Syksyn ensimmäisissä Vinttiketjuissa keskityttiin uuden nuortentilan tuunaukseen. Maalausporukkaan kuuluivat kesällä 2016 ripille päässeet, isoskoulutusta käyvät, nuoret. He itse ovat kirjoittaneet nuortentilasta näin:

"Taustaväriltään sinisillä seinillä on muun muassa kaksi sateenkaarta, eläimiä, puita, aurinko ja sohvan takana piilossa vielä enemmän pienempiä kuvia. Seinällä on minikoris ja nuortentilassa on myös mahdollisuus pelata ja taiteilla hyllyiltä löytyvillä tavaroilla. Säkkituoleissa ja sohvalla on mukavaa olla ja opiskella."

Nuortentila Vintti sijaitsee kirkkoherranviraston yläkerrassa.
Nuortentilan seinät saivat piristystä isosten maalauksista.
Uuden Nuortentilan seinät saivat piristystä isosten maalauksista.