Diakoniatyö auttaa silloin kuin hätä on suurin ja asiakasta ei muulla tavoin riittävästi auteta.

Henkinen tukeminen kriisitilanteissa on tärkeää. Asiakkaan taloudellinen auttaminen ja elämäntilanteen selvitys ennen avustusta. Surevien kohtaaminen kotikäynneillä ja sururyhmässä. Sururyhmä on kerran vuodessa syksyllä. Ikäihmisten tavoittaminen kotikäyntityöllä ja kerhotoiminnalla on tärkeää.

Arkilounaat ovat kerran kuukaudessa torstaisin klo 11:00 -12:30. Lounaan hinta on 5  € työssäkäyviltä  ja eläkeläisiltä sekä työttömiltä 2 €. Lounaan jälkeen on torstaitreffit kerho klo 13:00 seurakuntatalolla.

Kerhossa on vierailijoita ja hartaus sekä laulamme. Alussa on kahvitus.

Naisten raamattupiiri kokoontuu joka toinen maanantai klo 14:00 seurakuntatalolla. Vetäjänä on diakonissa Jaana Pyykkö. Luemme ja keskustelemme aiheesta.

Pappilan puikot kokoontuvat seurakuntatalolla keskiviikkoisin klo 17:00 noin joka kolmas viikko syksyisin ja keväisin. Teemme vauvan peittoja, lohtuhuiveja sureville ja sukkia. Vetäjänä on Merja Hällfors. Yhteyshenkilönä on diakonissa Jaana Pyykkö.

Syksyisin on diakonia- ja lähetysmyyjäiset. Otamme vastaan lahjoituksia. Myymme käsitöitä, leivonnaisia ja muitakin tuotteita.

Diakoniatoimisto sijaitsee seurakuntatalolla. Vastaanottopäivät ovat maanantai ja torstai klo 9:00 -11:00. Muulloin ajanvarauksella. Diakonissa Jaana Pyykön puhelinnumero on 040-8048814.

vaaleaa villalankaa kaksi kerää ja kolme kutomispuikkoa

Kuvassa hautajaiskukkia, sururyhmäasia
Hautajaiskukat
Kuvassa  kädet, jotka levittävt levitettä leivälle
Arkilounas

Diakonissa
Kostilantie 67
31900 Punkalaidun

Diakoniatoimisto avoinna ma ja to klo 9-11. Muina aikoina ajanvarauksella.