Nimikkolähetit Nepalissa

Kesällä 2015 kirkkoneuvostossa päätettiin valita nimikkolähetiksi Juhaninmäen perhe, joka työskentelee Nepalissa. Esityksen tehneen lähetystyöryhmän mielestä tärkeää oli saada nimikkolähetti, jonka kautta lähetystyö konkretisoituu ja tulee tutummaksi seurakuntalaisille.

Teressa ja Janne Juhaninmäki, Nepal

Juhaninmäen nelihenkinen perhe on aiemmin asunut kolme vuotta Nepalissa. Teressa on syntynyt Helsingissä ja hän on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri ja toimintaterapeutti. Nepalissa Teressa toimii alueellisena Nepalin kehitysyhteistyökoordinaattorina yhdessä paikallisten kumppaneiden kanssa. Janne on koulutukseltaan medianomi ja Nepalissa hän sijaistaa vapaaehtoistyön koordinaattoria. Juhaninmäet matkasivat Nepaliin elokuussa 2015.

Teressa itse on sanonut työstään: "Alueellisessa kehitysyhteistyökoordinaattorin tehtävässä haluan omalla työpanoksellani tukea Lähetysseuran tekemää ihmisoikeusperustaista ja ihmisarvoa kohottavaa, kestävää kehitystä. Erityisesti nyt maanjäristysten jäljiltä jo ennestään heikoimmassa asemassa olevat ihmiset - lapset, naiset ja kastittomat - ovat entisestään suuremman tuen tarpeessa ihmisoikeuksiensa toteutumisessa erityisesti koulutuksen, elinolosuhteiden ja ruokaturvan alueilla. Tarve Lähetysseuran tekemälle ammattitaitoiselle, ihmisoikeusperustaiselle ja kristillisellä arvopohjalla olevalle kehitysyhteistyölle on suurempi tarve kuin koskaan. Toivon, että voimme yhdessä osallistua Nepalin lasten, naisten ja kastittomien ihmisarvoisen elämän toteutumiseen!"

Juhaninmäen perhe
Teressa ja Janne Juhaninmäki sekä heidän tyttärensä Olivia ja Belia.

Uutiskirjeet

Teressa ja Janne kirjoittavat säännöllisesti uutiskirjeitä Nepalista ja kirjeet päivitetään tänne kotisivuillemme. Terveiset Nepalista kuulet myös lähetyssihteeriltämme tai erilaisissa lähetystyön järjestämissä tapahtumissa.

Uutiskirje 3 (pdf)

Uutiskirje 4 (pdf)