LapsiArkki

Punkalaitumen seurakunta on mukana LapsiArkki -hankkeessa, jonka tarkoituksena on kehitellä erilaisia menetelmiä vanhempien ja perheiden tukemiseen. Erityistä huomiota kiinnitetään yksinhuoltajien jaksamiseen ja arjessa auttamiseen, mutta Punkalaitumella halutaan huomioida myös niitä perheitä, joissa toisen vanhemman työ, työmatkat, yrittäjyys tai maatilan työt pitävät häntä sidottuna muualla ja kotona arkea pyörittävä saattaa kokea olonsa yksinäiseksi. Hankkeen puitteissa on käynnistymässä erilaisia tapahtumia ja toimintoja, joihin ovat kaikki tervetulleita.

Lasten Lauantai - lastenhoitoa Pappilassa

Yhtenä hankkeen käynnistämistä toiminnoista on 3-4 kertaa vuodessa järjestettävä Lasten Lauantai -niminen tapahtuma, jonne vanhempi voi ilmoittaa lapsensa hoitoon. Hoitajina toimii niin seurakunnan työntekijöitä kuin vapaaehtoisia avustajia. Hoidettavat voivat olla vauvaikäisistä aina yhdeksänvuotiaisiin asti, pienimpien toivotaan kuitenkin jo ruokailevan vähintään pullon avustuksella.

Lasten Lauantai pitää sisällään ohjattua toimintaa, jota toteutetaan pienryhmissä. Hoitoaika voi vaihdella perheen tarpeen mukaan ja tapahtuman itsensäkin aikataulut liikkuvat annetun palautteen ja ajankohdan mukaisesti. Ainakin ensimmäisellä kerralla tarjolla on myös edullinen keittolounas heti hoitoajan päätyttyä eli kotiin ei tarvitse lähteä nälkäisenä. Lounaan hinta on 1€/lapsi, 3€ aikuinen+lapsi tai 5€/perhe.

Lasten lauantaihin on ilmoittautuminen, jotta osaamme suunnitella ohjelmaa sekä varautua hoitajien määrään.

Askartelukuva.

Kasvatustyöntekijä