Apua ja tukea elämään

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet, sairaus, hengelliset asiat tai haluat keskustella, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Papit, diakoniatyöntekijä ja muut seurakunnan työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Myös palveleva puhelin ja -netti sekä perheasiain neuvottelukeskus ja  sairaalapappi: LoimaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on käytettävissäsi.

Nuoret voivat ottaa mieltä painavissa asioissa yhteyttä seurakunnan nuorisotyönohjaajaan ja nuorisotyöstä vastaavaan pappiin.

Diakoniatyö etsii ja tunnistaa kärsimystä ja hätää sekä lieventää ja poistaa sitä.                          Diakoniatyön painopistealueet määräytyvät paljolti siitä ympäristöstä ja avuntarpeesta, joka kullakin paikkakunnalla on nähtävissä. Diakoniatyöllä edistetään mm. ihmisarvoisen elämän mahdollisuuksia, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta ja kansainvälistä vastuuta.

Vanhustyö, avustukset, mielenterveys- ja vammaistyö sekä lähimmäispalvelu kuuluvat nykyaikaiseen diakoniatyöhön. Diakonityössä toimivat sekä diakonian viranhaltijat että myös muut seurakunnan työntekijät mahdollisuuksiensa mukaan.

Taloudellista apua seurakunnalta?

Diakoniatyöntekijän kanssa voi keskustella taloudelliseen kriisitilanteeseen johtaneista syistä ja elämänhallintaan liittyvistä asioista täysin luottamuksellisesti. Yhdessä voidaan miettiä, miten tilanteesta voidaan päästä eteenpäin.

Seurakunnan antama taloudellinen avustus on luonteeltaan kertaluonteista ja viimesijaista apua ennakoimattomissa kriisitilanteissa.

Avustus voidaan antaa osto-osoituksena ruokakauppaan.

Avustusta ei anneta päihtyneelle tai uhkaavasti käyttäytyvälle henkilölle.

Avustusta ei anneta, jos avuntarve on jatkuvaa / usein toistuvaa, eikä ole oletettavissa, että avustamisella on selkeää tilannetta parantavaa vaikutusta.

EU-ruokakuljetus on saapunut Punkalaitumelle. Voit kysyä diakoniatyöntekijältäLinkki avautuu uudessa välilehdessäruoka-apua, sillä tuotteita riittää.

Ota Yhteyttä:

Diakoniatyöntekijä Jaana Pyykkö

Lauttakyläntie 18

31900 Punkalaidun

P. 040 8048814 (ajanvaraus puhelimella tiistaisin klo 9-11)

jaana.pyykko@evl.fi

Kädet koskettavat toisiaan